ثبت نام تلفن

به اطلاع همشهریان محترم فاروجی می رساند جهت ثبت نام تلفن ثابت، با شرایط 10300 تومان نقد و مابقی اقساط 5000 تومانی، تا تاریخ 1/7/85 به دفتر خدماتی واقع در حاشیه میدان آزادی مراجعه فرمائید.

 

                         روابط عمومی مخابرات شهرستان فاروج

خودکشی دو خواهر به خاطر فقر مالی

فارس: دو خواهر نوجوان در یکى از روستاهاى شهرستان «فاروج» از توابع استان خراسان شمالى به خاطر فقر مالى خودکشى کردند. جسد این دو خواهر به نام هاى «معصومه  ن.» ۱۵ ساله و «زینب  ن.» ۱۴ساله که با دو رشته طناب خود را حلق آویز کرده بودند دو روز پیش در داخل دامدارى محل سکونتشان واقع در روستاى «باش» توسط خانواده آنها کشف شد. ساعاتى بعد پزشک قانونى و نماینده دادگسترى به محل کشف جسد اعزام شدند و از نزدیک به بررسى صحنه و اجساد پرداختند. در ابتدا احتمال داده مى شد دو خواهر به قتل رسیده باشند اما پزشک قانونى پس از معاینه اجساد علت مرگ این دو خواهر را خودکشى اعلام کرد. ماموران پلیس پس از انتقال اجساد به سردخانه تحقیقات خود را از خانواده متوفیان آغاز کردند و پس از انجام تحقیقات فنى و پلیسى دریافتند که این دو خواهر به علت فقر مالى خانواده دست به این کار زده اند. پدر «معصومه» و «زینب» که پیرمردى ۷۰ساله و در روستاى محل سکونتشان مقنى ساده اى است به پلیس گفت: من ۶ فرزند دارم و تنها راه درآمدم از چاه کنى به دست مى آید. آن هم روزى ۳  تا ۴ هزار تومان. ما هیچ گونه اختلافى در خانواده نداشتیم و دخترانم به خاطر فقر مالى دست به این کار زده اند. صبح دوشنبه اجساد این دو خواهر پس از تائید پزشکى قانونى و روشن شدن علت مرگ تحویل خانواده آنها شد.

خودکشی، چرا؟

جوان ۲۷ ساله ی فاروجی روز ۳۰ خرداد ۸۵ به خاطر بدهی و برخی مشکلات مالی با به دار آویختن خود به زندگی اش پایان داد. مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی در این باره اعلام کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر حلق آویز کردن جوانی ۲۷ساله در روستای نجف آباد از توابع فاروج بلافاصله گروهی از مأموران برای بررسی حادثه در محل مورد نظر حاضر شدند. پدر متوفی در بازجویی ها به پلیس گفت هنگامی که وارد خانه شدم جسد حلق آویز شده ی پسرم را دیدم. در بررسی های صورت گرفته مشخص شد جوان متوفی در اثر بدهی و مشکلات مالی خود را به  دار آویخته است.

 

نکته ها

۱-  یکی از علت های رایج خودکشی بیکاری است. یکی دیگر از علت های خودکشی وجود اختلاف میان اعضای خانواده به حد آستانه ی تحمل است.

۲-  در ایران خودکشی جرم نیست در حالی که در برخی کشورها مثل آمریکا شروع به خودکشی جرم مستقل یا معاونت در قتل محسوب می شود. ۳-  یکی از عوامل مهم که در کاهش خودکشی نقش مهمی ایفا می کند مسائل دینی به خصوص اقامه ی نماز است. در بررسی های صورت گرفته مشخص شده که نماز سبب تخفیف یا از بین رفتن حس خودکشی می شود.

۴-  در استان هایی چون ایلام، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان،فارس و کرمان نرخ خودکشی زنان بالاتر از مردان است.

خصوصیات و پیشینه تاریخی فاروج

 

شهرستان فاروج یکی از منا طق تاریخی و با تمدن کهن و دیرینه به شمار می رود به طوری که اولین اقوام آریایی در روستای خبوشان، استاد و خسرویه مسکن گزیده اند. قدمت روستای خبو شا ن به قبل از قرون وسطی با زمی گردد و مرکز حکم رانی شهری بوده است. شهرستان فاروج در جنوب رود اترک در شمال خراسان برافراشته شده است. درباره پیدایش آن آمده است که این محل در روزگار هارون الرشید به صورت جنگل بود. حاکمی فرج الله نام، اقدام به قطع درختان و ایجاد آن شهرستان کرد که این نام رفته رفته به فاروج تبدیل گشت.


شهرستان فاروج با ۱۷۳۶ کیلومترمربع وسعت و ۶۱۳۸۱ نفرجمعیت ازشمال وغرب به شهرستان شیروان، ازجنوب و غرب به شهرستان اسفراین وازشرق به شهرستان قوچان واستان خراسان رضوی منتهی می شود. فاروج دارای دو بخش مرکزی وخبوشان و ۵  دهستان می باشد.

سلام

 

در این وبلاگ به شهر فاروج  و روستاهای اطراف ان خواهیم پرداخت. سعی ما بر این است تا با کمک شما به انعکاس اخبار و رویدادهای مربوط به این منطقه بپردازیم. در این راه دست یاری به سوی شما دراز می کنیم. اگر خبر، مطلب، خاطره، مقاله یا عکسی از این منطقه دارید، خوشحال می شویم آن را در اختیار ما قرار دهید تا با نام خودتان دراین وبلاگ استفاده کنیم.  منتظر تماس ها،  پیشنهادها و نظرهای شما هستیم.